Vurdering af serie 3s kommende modstandere

Som lovet et stykke tid før jul, ville redaktionen give en vurdering af serie 3s kommende modstandere og efter en lang research-tid med forskellige spion-efterretninger mv. ligger denne vurdering nu klar og er som følger:

Hørby IF – Oprykker som os fra en anden serie 4 kreds, hvor de i allersidste runde nåede førstepladsen, da det andet tophold, Hals, meget overraskende tabte deres sidste kamp. Et hold, som vi for et par år siden mødte i serie 3 og vandt over begge gange. Det er dog uvist, om deres hold har ændret sig meget siden. Er klubbens førstehold.

Kvissel-Ravnshøj – Overlevede første sæson i serie 3. Sluttede som 3. sidst men var reelt ikke i fare for at rykke ned, da de havde et solidt forspring i forhold til de 2 nedrykkere. Et hold, som vi kender særdeles godt fra vores indbyrdes kampe de seneste par sæsoner. Det plejer at være meget jævnbyrdige opgør, så der er lagt op til et par spændende lokalbrag.Er klubbens førstehold.

Østervrå IF – Spillede også serie 3 i efteråret og var med helt i toppen og spillede med om oprykningen til serie 2. Så det er sikkert et meget stærkt hold, som vi skal spille op til vores bedste for at matche. Vi har tidligere for nogle år tilbage spillet mod dem, hvor de desværre trak det længste strå de fleste gange. Et godt bud på et hold i toppen af rækken. Er klubbens førstehold.

Dronninglund IF – Sluttede a point med Hjallerup (28 point, red.), der rykkede op, i efteråret men var dårligere indbyrdes med Hjallerup. Helt sikkert et meget stærkt hold, der vil være at finde i toppen af rækken. Vi mødte dem for et par år siden i træningsturneringen, hvor de gav os en lektion, så her skal også spilles op til topniveau for at matche dem. Er klubbens førstehold

Ulsted B – Sluttede som nummer 5 i kredsen foran Kvissel. Et hold, som vi ikke kender ret meget til. De har haft nogle sæsoner mellem serie 2, serie 3 og serie 4 (næsten som os), så det er svært at vurdere deres reelle styrke. Men som udgangspunkt er det sikkert et hold, som vi bør spille lige op med, hvor kun heldet og formen på dagen vil være afgørende for resultatet. Er klubbens førstehold.

Sæby IF Skjold – Sluttede efteråret midt i rækken med 23 point. Et hold præget af mange hurtige unge spillere kombineret med nogle gamle, rutinerede spillere fra førsteholdet. Et hold, som kan være rigtig stærkt, hvis de har spillere fra klubbens førstehold med. Her skal også spilles op til et fornuftigt niveau for at kunne matche dem, men det er bestemt ikke umuligt. Vi mødte dem også for et par år siden i serie 3, hvor det egentlig var nogle tætte kampe, selvom vi tabte dem. Er klubbens andethold.

Frederikshavn fI (2) – Eneste nedrykker fra serie 2 i puljen. Begge mandskaber fra FfI rykkede ned, hvor især 3. holdet, som muligvis er det hold, vi har fået i puljen, rykkede ret klart ud af serie 2. Det er svært at vurdere holdets styrke, da det afhænger af, om det virkelig er 3. holdet, som vil spille i vores kreds. Efter hvad redaktionen har erfaret ud fra efterretninger, er det dog 3. holdet, der spiller i vores pulje. Det siges, at flere af “de gamle” spillere igen vil spille med på holdet, nu da de er rykket ned og ikke skal køre så langt for at spille. Det betyder, at det kan være et rigtig stærkt rutineret hold. Vi spillede mod dem for et par år siden, hvor de rykkede op fra vores pulje. Her var det et stærkt hold, som vi dog spillede nogenlunde lige op med. Et muligt bud på en outsider til en topplacering. Er klubbens andet- eller tredjehold.

Gærum IF – Oprykker fra serie 4, hvor kredsen blev vundet ret suverænt. Et hold, som efterhånden har mange spillere, der har spillet sammen i mange år og bør kende hinandens styrker og svagheder. Vi har efterhånden i nogle år været et “elevator-hold”, så målsætningen må være at formå at blive i rækken mere end denne ene sæson. Det er desuden svært at vurdere holdets styrke før standerhejsningen. Muligvis kan der være tilgang på vej? Eller måske sågar afgang? Der er tale om, at Mathias B. Andersen vil starte op i klubben igen efter en afstikker til Vrå. Mathias var på en succesfuld try-out i efteråret og efter lidt drøftelser med forskellige sponsorer har klubben tilsyneladende fundet midlerne til at tilknytte ham klubben permanent i den kommende sæson. Desuden er der tale om, at tidligere anfører Lars “Liste” Larsen muligvis overvejer at genoptage karrieren, men dette ligger efter sigende stadig til forhandling. Ingen kender truppen før standerhejsning (endda måske først når græsset bliver rigtig grønt og gror), så det er for tidligt at sige noget endnu. Der er dog opstart af træning i Ezee Fitness allerede nu på tirsdag 17. januar kl. 19 (se nedenstående opslag). Men målet bør i første omgang være “overlevelse” i rækken, og er truppen og puljen til mere, går vi efter en sub-top placering.

Vel mødt til en ny sæson!

NB: Har man info eller tilføjelser til ovenstående, er man velkommen til at kontakte redaktionen, som så vil se nærmere på det.

Denne besked er skrevet i GIF nyheder, Senior nyheder. Bogmærk permalinket.